واتین (گروه موسیقی)

از ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد
واتین
واتین در ۶ سپتامبر ۲۰۱۴
واتین در ۶ سپتامبر ۲۰۱۴
اطلاعات پس‌زمینه
خاستگاهاوپسالا، سوئد
ژانربلک متال
سال‌های فعالیت۱۹۹۸–اکنون
ناشر(ان)
همکاری‌های مرتبط
اعضا
  • اریک دنیلسون
  • هکان جونسون
  • پله فورسبرگ
وبگاه

واتِین (به سوئدی: Watain) یک گروه موسیقی در سبک بلک متال است که در سال ۱۹۹۸ در شهر اوپسالا در کشور سوئد، توسط سه عضو اصلی اریک دنیلسون، پله فورسبرگ و هاکان یونسون پایگذاری شده که هر سه این افراد همچنان در گروه حضور دارند.[۱] تعهد به اصول شیطان‌پرستی روحانی و اجرای کنسرت‌های تشریفاتی همسو با آن عقاید به شهرتشان انجامید.[۲] واتِین تا به امروز شش آلبوم استودیویی و سه آلبوم زنده منتشر کرده است.[۳]

تاریخچه[ویرایش]

این گروه در سال ۱۹۹۸ میلادی توسط اریک دنیلسون، هاکان جانسون و پله فورسبرگ در حالی پایگذاری شد که به گفته‌ اریک، گروه‌های دیگر به چیزی به جز وجهه‌ موسیقایی بلک متال اهمیت نمی‌دادند.[۴] نام گروه از روی ترانه‌ای از گروه وُن (Von) انتخاب شده‌است.[۵] اولین دموی گروه به نام Go Fuck Your Jewish God (برو خدای یهودی‌ات را بکن) در سال ۱۹۹۸ و به دنبال آن نوار ضبط شده از اجرای زنده‌شان به نام Black Metal Sacrifice (قربانی بلک‌ متال) در ۱۹۹۹ منتشر شد.[۳] در اکتبر ۱۹۹۹ کمپانی پخش Grim Rune اولین ای‌پی گروه را با نام The Essence of Black Purity (عصاره خلوص سیاه) منتشر کرد و برایشان کنسرتی به همراه گروه‌های دارک فیونرال و ملین ترتیب داد.[۶]

اولین آلبوم استودیویی واتین، Rabid Death Curse، در نتیجه همکاری دو کمپانی پخش «اند لایف» (End Life) و «دراکر» (Drakker) در دو قالب سی‌دی و صفحه در سال ۲۰۰۰ منتشر شد.

منابع[ویرایش]

  1. Eduardo Rivadavia: Watain Biography, Allmusic, Macrovision Corporation.
  2. Raman, Liz; June 18, Published:; 2014. "Watain Bring a Bloody Good Time to Brooklyn". Loudwire (به انگلیسی). Retrieved 2020-09-29.{{cite web}}: CS1 maint: numeric names: فهرست نویسندگان (link) نگهداری CS1: نقطه‌گذاری اضافه (link)
  3. ۳٫۰ ۳٫۱ «Watain - Encyclopaedia Metallum: The Metal Archives». www.metal-archives.com. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۰۹-۲۹.
  4. ""Watain's Frontman Thinks We're a Vast Herd of Shallow-Minded Children - Noisey"". Noisey (به انگلیسی).
  5. «Interview with WATAIN». web.archive.org. ۲۰۰۷-۱۲-۳۱. بایگانی‌شده از اصلی در ۳۱ دسامبر ۲۰۰۷. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۰۹-۲۹.
  6. «Grim Rune Productions / NEWS». web.archive.org. ۲۰۰۱-۰۸-۱۳. بایگانی‌شده از اصلی در ۱۳ اوت ۲۰۰۱. دریافت‌شده در ۲۰۲۰-۰۹-۲۹.

پیوند به بیرون[ویرایش]